ID: 14607
Advertentie ID: #14607 is verwijderd van uw verlanglijst.
Willem 'Wim' Bos (1906-1974)-Havengezicht-Gemengde Techniek
€200,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Wim Bos (1906-1974) - Havengezicht Gemengde Techniek-Gesigneerd Linksonder-Houten Lijst
Gemengde Techniek- gesigneerd Willem 'Wim' Bos (1906-1974)
Houten lijst: 66 cm x 77 cm
Techniek: Aquarel, Potlood en Houtskool
Maat afbeelding: 51 cm x 70 cm
Zie afbeeldingen voor juiste indruk.
Het werk bevindt zich in prima staat
Willem Bos werd in 1906 in Rotterdam geboren. Hier overleed hij ook in 1974 na een vruchtbaar kunstenaarsbestaan. Hij woonde en werkte o.a. in Rotterdam, Brussel, Antwerpen en Parijs. In 1924 keerde hij weer terug in Rotterdam.
Wim Bos vormde zich zelf. In Rotterdam werd hij niet alleen door de laad- en losactiviteiten inde havens en door het scheepvaartverkeer geïnspireerd. Ook het werk van bekende Rotterdamse schilders als Van Mastenbroek, Evert Moll en Marinus Drulman stimuleerde hem om de havenactiviteiten veelvuldig tot onderwerp te kiezen. Hij ontwikkelde hierbij een eigen impressionistische stijl, die dicht tegen die van Marinus de Jongere aanlag. Zijn havengezichten ademen die typische sfeer van de vooroorlogse haven, met kolenstook, gillende stoomfluiten, rammelende ankerkettingen in het kluisgat, en piepende en krakende kranen en laadbomen.
Verzonden geregistreerd en verzekerd.
Gemengde Techniek- gesigneerd Willem 'Wim' Bos (1906-1974)
Houten lijst: 66 cm x 77 cm
Techniek: Aquarel, Potlood en Houtskool
Maat afbeelding: 51 cm x 70 cm
Zie afbeeldingen voor juiste indruk.
Het werk bevindt zich in prima staat
Willem Bos werd in 1906 in Rotterdam geboren. Hier overleed hij ook in 1974 na een vruchtbaar kunstenaarsbestaan. Hij woonde en werkte o.a. in Rotterdam, Brussel, Antwerpen en Parijs. In 1924 keerde hij weer terug in Rotterdam.
Wim Bos vormde zich zelf. In Rotterdam werd hij niet alleen door de laad- en losactiviteiten inde havens en door het scheepvaartverkeer geïnspireerd. Ook het werk van bekende Rotterdamse schilders als Van Mastenbroek, Evert Moll en Marinus Drulman stimuleerde hem om de havenactiviteiten veelvuldig tot onderwerp te kiezen. Hij ontwikkelde hierbij een eigen impressionistische stijl, die dicht tegen die van Marinus de Jongere aanlag. Zijn havengezichten ademen die typische sfeer van de vooroorlogse haven, met kolenstook, gillende stoomfluiten, rammelende ankerkettingen in het kluisgat, en piepende en krakende kranen en laadbomen.
Verzonden geregistreerd en verzekerd.